Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 oktober 2010 13:46

känns som ett mantra bland våra uppblåsta och egotrippade så kallade "sportstjärnor". Jag vet inte hur många gånger man hört historier om spelare, klubbar och ledare där det alltid har slutat med kontraktbrott och smutskastning. Ofta får man från klubbarna höra ett antal olika anledningar till scenariot medan man nästan alltid från spelaren i fråga får en historia om orättvisa och brist på respekt. Respekt? För vad då? Jag fick ingen respekt säger den 20-årige världsspelaren i div. 1 och ingen fattar någonting. Åter igen, respekt för vad då?

Nu senast var det dags igen, den här gången hos min käre vän Robban och Brommapojkarna. Utan att veta för mycket så gissar jag att Klubben tröttnade på divalaterna och attityden och markerade. Spelaren (spelar ingen roll vem) tjurade ihop, packade sin lilla väska och drog... Jag fick ingen respekt! ??? Har du förtjänat det? Vad har du gjort som är så överjordiskt? Det har är inget speciellt fenomen i just BP, det pågår i alla idrottsföreningar och det står mig upp i halsen. Ingen idrottsutövare kommer någonsin att bli större en sin förening. INGEN! Respekt förtjänar man...man får den aldrig gratis. Vissa har förtjänat sin respekt, jag tänker på Gretzky, Salming, Torbjörn Nilsson.....listan kan göras hur lång som helst. Nej, du lilla pojkspoling i BP, du är inte med på Listan, du är inte torr bakom öronen ännu. Inte du heller Naza, eller Dani. Bravo Robban och BP! Mera sånt!

Bra så.


Bläckfisken Paul är död. Tyska polisen gör en utredning, vi rycker på axlarna. Vinnarna är de stora spelbolagen, som nu har fått sin hämnd. Där ska nog den Tyska polisen leta :)


Bajen skövlar vidare i Cupen i fotboll. Sjukt konstigt med tanke på hur de presterar i ligan. Det roliga är ju att alla hammarbyare helt plötsligt rankar Svenska Cupen som världens viktigaste och svåraste turnering. Så lät det inte förra året när AIK skövlade hem dubbeln. Tiderna förändras...


Vill passa på att hylla den här tjejen lite:

  

Karin Lissel, Tyresö FF & nu landslaget.

Hon visade var skåpet ska stå när hon nu äntligen fick chansen i landslaget igen. Dennerby gav henne speltid och hon visade att hon ska vara där. Jag är rädd för att hon inte är inne i Dennerbys innersta "krets" och att hon blir bortsållad när det gäller. Det spelar ingen roll, hon är värd en hyllning. Karin är bland de bästa jag har haft nöjet att jobba med. Alltid rätt, alltid korrekt, alltid proffsig ända ut i tåspetsarna, en förebild för damspelare! Hon lyssnar på mig också, det är en fördel :)

Bra jobbat Karin!

Damlandslaget förresten, det var en frisk fläkt att se nya ansikten ta för sig, men som sagt, jag är rädd för att det inte spelar någon roll. Vi kommer förmodligen att se samma gamla landslag åka till VM och åka ut i kvarten...igen. Hoppas att jag har fel.


Min kompis Johanna Frändén som följer Milan har det jobbigt, som vanligt. Hon blir ju så sjuk av att jobba med fotboll, hela tiden. Om det inte är fantomsmärtor pga Zlatans ljumskar så är det morgonfeber....bara för att hon ska skriva om Milan, på kvällen. Jag mår inte heller bra av att Johanna mår dåligt, jag får sån träningsverk i mina magmuskler, av skratt. Sluta nu Johanna, jag orkar inte.

Zlatan förresten, det har kommit fram att han sparkade på Van Bommel (Hollands lagkapten) hela vägen till omklädningsrummet. Vadben, skenben....allt han kom åt. Starkt. Dessutom tjafsade han och agerade uppviglare när han satt på bänken i slutet av matchen mellan Napoli och Milan. Bravo Zlatan, du bär lagkaptensfanan högt! Jag är så stolt över att du är Sveriges lagkapten. Du är ju en förebild, i allt du gör. I England skrattar de åt oss, och inte bara där.

Kan någon journalist vakna till?


Den här kan dock gå och lägga sig:
  

Killen som halkade in i Tv på världens största bananskal, som i verkliga livet heter Peter Jihde (bananskalet alltså). Jag har accepterat att det funkar så i Tv-världen, jag har köpt att jag är tvungen att lyssna på hans skitkommentarer när jag tittar på hockey men igår brast min lina, när Niklas åkte runt på isen och intervjuade... i kostym, på skridskor! Vad fan? Sorry. Niklas har gett "hur känns det" frågan ett nytt ansikte. Han är också ett levande bevis på att man inte behöver ha så mycket innanför västen fär att få vara sportjournalist, rätt kontakter räcker.

Det är kanske det som är själva essensen i all min kritik mot sportjournalister? Vad vet jag?


Milan förresten, deras bäste heter Kevin Prince Boateng. De är som bäst med honom på plan. Han är en frisk fläkt bland alla andra sega gamla gubbar. Killen har växt till sig efter några utbildningsår i Spurs och Portsmouth. Nu mixar han attityd, glöd och kunnande på ett sätt som lyfter Milan. Hoppas att Milan inser att laget ska byggas runt Boateng. Men, är det inte för jäkla larvigt att det står "prince" på hans rygg? Hallå, släpp egot, du heter Boateng!


Hörs!




Ovido - Quiz & Flashcards