Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Ibland blir det lite väl enkelt...

Av Sebastian Ekblom Bak - 11 februari 2011 08:11

Vi får allt serverat, på ett jättefat. Oftast är det bara att slå upp dagens kvällstidningar och titta på rubriker och bilder...vem behöver tv? Det är ju humor på varje tidningssida.

Det finns ju alltid några favoriter. Vissa gillar man bara för att de är så där lagom dum-söta, vissa andra skrattar man ju åt i ren ilska, kliar sig i huvudet och undrar varför pressen utnyttjar faktumet att de är ett lätt offer. Det är ju i ju för sig det som är kärnproblemet i våra medier, nyheter kommer i andra hand och skvaller och spekulationer kommer alltid i första.

Som sagt, det finns favoriter. Här är en:

  

Det går ju inte att inte smågilla Martin Mutumba. Killen som tatuerade SM-guld på bröstet innan det var klart, killen som har mer guld i munnen än tant Agda, killen som pratar som en 7-åring och killen som får beundararpost från platser han aldrig hört talas om, typ Värmland? :) Man klarar ändå Martin, han är ju ubersnäll, alltid leende med glimten i ögat. Han gör så gott han kan. Tyvärr utnyttjar pressen honom och låter göra honom göra bort sig gång på gång. Det blir alldeles för lite fokus på hans kvalitér som fotbollsspelare. AIK har gjort ett kap i att ta tillbaka honom, han kommer lyfta laget och springa åttor runt de flesta tröga allsvenska försvarare. Heja Martin! En sak bara, ta av dig den förbannade bandanan du envisas med att ha på huvudet. Det är ju sådant som gör att du är svår att ta på allvar...

Jag skrattar inte åt Mutumba, jag småler.

Däremot skrattar jag elakt åt den här killen, varje gång han öppnar truten:

  

Här har vi Mutumbas motsats, världsstjärnan Dick Axelsson. Killen utan någon som helst glimt i ögat, killen utan självdistans, killen som tar sig själv på för stort allvar och framför allt killen som tror sig vara större än de flesta, utan egentilig anledning. Kallad problembarn, av de flesta som råkat ut för mr Dick.

Jag klarar inte av den här killen, han gör bara ett drygt inttryck och åker runt och hånar medspelare. Just det stör mig mest av allt. Hans hånfulla sätt mot sin omgivning. Han gör det nu, han kommer att göra det och han har alltid gjort det. Han gjorde det i Huddinges tröja då han åkte förbi undertecknad i AIKs bås. Jag tror att vi ledde med 4-5 mål när han råkade peta in en puck och sen håna när han åkte förbi vårt bås. Ni som känner mig fattar ju att jag bet tillbaka. Dicks blick sa det mesta, han kommer alltid att komma ihåg mig, hoppas jag.

Nej, du är bara dum mr Axelsson. Kom ner på jorden och försvinn från pressen. Jag vill inte bli förbannad varje gång jag slår upp sportsidorna. Och NEJ!! du passar inte i mustach, inte du heller.


Som sagt, det blir för lätt ibland. Pamela Andersson på expressen som livnär sig på att vara experttyckare och panelhöna hade Guidetti på sin innelista här om dagen. Han hyllades lite och fröken Pamela hoppades på att han någon gång skulle uppnå Zlatan-klass som fotbollsspelare och inte Bojan-klass som misslyckad fotbollspelare och pinsam paneltyckare. :) :) Självmål Pamela! Kasta inte spjut i hissar. Du lever av att tycka, och vara pinsam. Skönt att hugga av sina egna fötter. Humor i press, som vanligt!


Den gångna veckan har varit ovanligt humorfylld. Humor är ju att Pontus Kåmark bjuder Unibet på Kärringbet (den är ju för enkel), Kåmark är en ovanligt ful kärring, humor är att Foppa får 80 000kr per spelad match (ja, ni läste rätt), vilket kanske inte blir så mycket när han förmodligen håller ihop i 4-5 stycken, humor är att ingen längre tycker att det är spännande när Fredrik Ljungberg inte platsar hos Celtic utan sitter på läktaren och det är fantastisk humor när Anja Persson går ut i pressen och hävdar att hon minnsan inte har bett om att få sådana jättelår!

Självklart är det ju också humor när ingen reagerar på att vår svenske lagkapten Zlatan behagar dyka upp någon dag på Cypern, spela en halvlek (känna sig mentalt trött, vilket alltid är hans ursäkt när det tar emot) och flyga hem i paus, medans resten av laget spelar vidare i matchen. Ja, det stämmer. Han drog hem, mitt i matchen! Så ska en lagkapten dra sin slipsten, låt oss bara hylla vidare! HUMOR!


Humor är också att leda 4-0 i paus, tappa till 4-4 efter 90 minuter och vara jädrigt nära på att förlora hela kalaset på övertid. Å andra sidan är det underbart när Arsen från Woolwich råkar ut för detta. En misslyckad Arsenaldag är alltid en bra dag i familjen Ekblom-Bs hus!


Jag måste passa på att hylla (sen ska det skottas snö). Ännu en av mina barndomshjältar har gått bort, lite onödigt tidigt. RIP Gary Moore, en av vår tids största gitarrhjältar:


Herrejädrans vilket rockband himlen håller på att skrapa ihop!

Just det, snö var det ja....

Höres!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards