Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Nyårslöften...

Av Sebastian Ekblom Bak - 6 januari 2011 19:15

blir det inget av med i år heller. Jag orkar inte klura ut en massa löften som jag ändå inte kommer att hålla. Det är så onödigt, det håller ju bara ett tag... och sen får man börja om igen.

Jag kan dock lova några saker: Jag lovar att försöka vara hyfsat frekvent här på bloggen ( det är ju ett jäkla gnäll annars ), jag lovar att sluta sluta skrika åt odugliga människor i trafiken ( kommer aldrig på fråga ), jag lovar att försöka att sluta att klanka ner på Zlatan ( yeah right ) och jag lovar att fortsätta att spy på alla journalister, krönikörer och deras kvällstidningar när de är så där fantastiskt partiska, orimliga, onyanserade och enögda som bara våra Svenska experter kan vara..

Jag lovar, vi får väl se hur länge det håller.

2010 då? Vad minns man?

Jag försöker att minnas ett fotbolls VM ( som aldrig riktigt tände till ), jag försöker att minnas ett Sweden Rock Festival som regnade bort och jag försöker att glömma bort alla dessa överdjävligt kyliga kvällar då man frös bort sina tår på Bollmoravallen i Tyresö. Men allt detta är ju nu historia.

Ska vi ändå sammanfatta 2010 så bör jag väl ändå lyfta fram årets sporthändelse som för mig var Spurs bortaseger mot City där man säkrade 4:e platsen och Champions League spel (thank good 4 Peter Crouch), årets fotbollsspelare som var Iniesta (utan konkurens), årets platta som blev Stone Sours "Audio Secrecy" i ruggig konkurens av våra Svenska hjältar i form av Treat och Hardcore Superstar, årets konsert i form av farbror Ozzy i Globen, årets film som var "Inglourious Basterds ( jag vet att den kom 2009 men den kommer alltid att vara bäst) och årets familjetillställning som var det fantastiska dopet av min dotter Mathilda i Tyresö Slottskyrka.  Jag minns också med glädje Tyresös fantastiska säsong i Damallsvenskan, AIKs återtåg till hockeyns Elitserie, Spurs värvning av Van Der Vaart, de 3 sjukt kalla åken i Skara Sommarlands fritt fall, dagen då min dotter Emma bestämde sig för ett mata tvåhandsbackhands på tennisträningen, året 2010 som första året då jag inte kastade upp en enda golfklubba i ett närliggande träd, min allt mer jobbiga musiksmak som nu även innefattar saker som Watain och Behemoth, träningslägret i Turkiet, den grymt goda och kalla ölen i Polen, bläckfisken Pål, dubbelburgarna utanför White Hart Lane och min fantastiska fru som dominerade Damallsvenskan och Champions Leauge-sändningrana på Viasat. Thailandssemestern blev grädden på moset. jag glömmer inte heller mina föräldrar som är min klippa, min vägg att luta sig emot.


Då så, jag lovar att återkomma minst en gång i veckan. Jag lovar att vara lika spydig och elak som jag brukar vara på Tyresös bänk och jag lovar att sluta vara så jäkla snäll.....vissa förtjänar det inte. Inget mer skit nu...


Bjuder på några minnen i form av bilder. Må väl.... sköt er, läs min blogg och kritisera Zlatan! Alltid! Eller gör som Emma Gren, håll nervsystemet fräscht ??? Va? :)

Anja Pärsson, vad händer? Vems fel är det nu då?

      

Ha ett fantastiskt 2011. Jag har redan brutit ett löfte, jag lackade i trafiken... idag igen.

Vad var det jag sa?

Visst ja, jag ska bli bättre på att säga nej också...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards