Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Rätta mig om jag har fel.....

Av Sebastian Ekblom Bak - 11 mars 2011 19:45

men visst handlar väl ändå fotboll om att göra mål, rulla bollen i nät över den vita linjen...fler gånger än sina motståndare? Just det, det var ju precis vad mitt kära Tottenham gjorde mot Milan i Champions League men ändå så påstår vissa och speciellt mr Z att det bästa laget inte gick vidare?? What? Jag är ju inte direkt jätteförvånad över fåntrattens uttalande, är inte chockad över hans oödmjukhet men något förbryllad över att han inte fattar att bollen måste över linjen någon gång i alla fall.. Det var ju en sån magisk kväll då jag äntligen fick belöning för mitt tjat om Tottenhams överlägsenhet och det var en fantastisk bonus att få sparka ur Milan ur världens finaste fotbollsturnerning. Jag såg faktiskt inte matchen, jag gjorde ett tappert försök men insåg det lönlösa att kolla när jag satt och skakade som ett asplöv redan under lagens uppvärming. Det blev byte av kanal och senare TV av, jag kikade lite då och då (med grym hjärtklappning) och några timmar senare blev det en stor segerwhiskey och ett fånigt leende på läpparna, hela natten... Tottenham är nu bland de 8 bästa i Europa och allt annat framåt är bonus. Förr eller senare åker de ju ur men jag kommer alltid att älska det faktum att de sparkade MIlan och Zlatan ur Champions League.... Hej då Zlatan, det blir inget Champions för dig i år heller...aldrig nånsin om jag får bestämma. Var Zlatan ens med på White Hart Lane, jo han var visst det....han var bara lika oduglig som han brukar vara när det drar ihop sig, när det gäller.


Hatten av för den här killen:

  

Anton Hysén, från Utsiktens bollklubb. Anton har klivit ur garderoben, släppt loss alla skelett och visat fingret åt alla värderingar och uråldriga normer. Självklart är det ett tecken på ett enormt civilkurage och en framåtanda som ligger helt rätt i tiden. Ja, han är gay, so what. Jag applåderar Anton men blir samtidigt förvånad över att ett sånt steg framåt fortfarande skapar rubriker år 2011. Varför är det så? Det här är ju vardagsmat nu, det är ju inget märkvärdigt längre, världen ser ut så här. Så varför blir det ett sånt ståhej? Jag hajar inte, men jag är glad att människor vågar vara sig själva. Jag är dock förvånad över att sållet Glenn Hysén har lyckats att producera en sån rättskaffens pojk. Grattis Glenn, ett rätt i livet. Stor applåd Anton!


När vi ändå lyfter på hatten så måste jag inkludera AIK hockey som vänder upp och ned på alla experttips, Helena Ekholm som tog sig samman när det gällde och tog ett VM-guld och min gamla polare Mattias Beck som ratades i AIK men som nu spelar upp Mora hela vägen till Hockeyns kvalserie.


En som borde gömma sig under en stor sombrero är den här jättenöten:

  

Jan Tauer, killen som länge var allsvenskans långsammaste, mest överskattade och enklaste back. DIF insåg till slut att det nästan var bättre att ha en orange kon som rundningsmärke än att betala ut en dyr lön....rakt ner i diket. Killen tackade för sig, började bygga ett hus i sitt hemland Tyskland och när det blev lite dyrare än beräknat så återvände han till Sverige, för att ta ett banklån på en kvartsmiljon...och sticka hem igen! Öhhh...jag behövde pengarna, huset blev så dyrt. This is the vote of the Swedish jury: Jan Tauer, 0 poäng!

Applåder till den svenska banken som dessutom köpte Tauers tyska snyfthistoria.


Damfotbollslandslaget blev 4a i Algarve cup. Förlust mot Japan i bronsmatchen. Utsända spioner rapporterar om ganska mediokert spelande svenskt landslag. Jag tror att Sverige kommer att vässa till det när de inser att de inte är top 3 i världen, att de andra länderna är ifatt och att det inte längre finns några lätta motståndare. Detta har ju redan hänt i herrarnas fotbollsvärld och absolut i hockeyvärlden. Man kommer till toppen igen, när man inser att man för tillfället inte är där. Förresten, hatten av för mig! Olika oberoende människor rapporterade om faktumet att Tyresös tjejer var bäst tränade och såg absolut fräschast och mest pigga ut! Man tackar, jag kämpar vidare...


Förresten, kan Tauer lägga sin stora sombrero över Arsene Wenger också. Den osmaklige fransmannen är dålig förlorare personiferad. Allt är alla andras fel, förmodligen också det faktumet att Arsenal satte ett osmakligt rekord i veckan som gick, nämligen att de blev första lag någonsin som under en CL-match hade 0(!) skott på mål!! I en Åttondel!! Hurra för Arsenal!


Jag avrundar som vanligt med lite musik. Alla som känner mig vet att jag i hela mitt liv har haft ett sjukt intresse för musik, speciellt för musik av det hårdare slaget. Frågan om min favoritskiva kommer ofta, jag svarar alltid samma sak....

Här kommer ett smakprov:


Queensryches Operation Mindcrime....helt överlägsen. Kommer aldrig att göras en bättre skiva!


Förresten, här får ni en till...ni som är ledsna för Zlatans skull:


Det är ni och 5-åriga barn som ännu inte har genomskådat bluffen!


Höres!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards