Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

It´s all in your head...

Av Sebastian Ekblom Bak - 17 februari 2011 08:30

I ditt lilla, minimala huvud. Det är där det brinner, käre lille Gattuso.

  

Jag blev uppriktigt ledsen över det som hände på San Siro i tisdags. Gattusos lilla uppvisning tog lite udden av det faktum att mitt kära Tottenham avslöjade den bluff som Milan står för. Ni kanske såg hur det såg ut, ett engelskt snabbfotat bollflyttande lag mot ett gäng uppblåsta föredettingar-ego. Det var nästan pinsamt ett tag, innan domaren, Flamini och Gattuso såg till att grotta sönder matchen och svänga den lite till sin favör. Rättvisan log oss i ansiktet när Lennon bjöd Yepes på plats i korvkön och Crouch på ett öppet mål. Surt sa räven, trots allt. Den lille skit-Gattuso stod för allt det som jag avskyr när det gäller Italiensk fotboll: gnället, filmningarna, primadonnafasonerna, det långsamma ickefotbolls-spelet och dessa uppblåsta egon färdiga att spricka. Domaren hade högt i tak, som tur var för Milan. Sorry Gattuso, det du pysslade med är inte okej. Dessutom ger du dig på Crouch (det kändes ungefär som om Crouch försökte sparka undan den där lilla hundvalpen som nafsar runt fötterna) och J Jordan, störste skotske busen ever. Det är rätt, bjud upp till dans:

  

Trots allt, det här är långt ifrån över. Gattuso är avstängd, Tottenham har en jättechans att ta sig vidare. På WHL kan de slå alla, jag menar alla. Bale kommer vara med. Det är inte bara Gattuso som ger en bitter eftersmak. Marcus Birro gör det också, han tycker nämligen att Gattuso är en hjälte. Grattis Birro, you have reached your all time low. Jag förstår att du inte är omtyckt. Du kan fortsätta gömma dig i Italien och leva i din låtsasbubbla. Även fröken Wegerup lämnar övrigt att önska då hon på vanligt maner dyrkar Zlatan och tycker att det är jättejobbigt att alla är så dumma och orättvisa efter hans insats. Han fick ju inga bollar att jobba med, stackarn. Newsflash: en bra forward skapar egna lägen, därmed faller Zlatan ur braforward-kategorin. Han har aldrig varit där, det blev ännu tydligare i tisdags. Förresten Wegerup, sluta grina och skyll på att det minsann är ditt jobb att skriva enbart om Zlatan. Du har väl lite värdighet som journalist? Du kan ju säga ifrån och be att få skriva om riktiga nyheter som andra journalister gör? Eller så kan du slå upp ordet NYANSERAD i ordboken. Testa det, eller ta rygg på herr Banks. Där kan du lära dig en hel del. Du och alla dina Milanegon är välkomna till White Hart Lane, där fotbollen föddes. För länge sen. Ta en fika med Joe Jordan.


Roligt att det kommer upp lite nya sporter ibland. Nu är tydligen lag-VM i parallellslalom jättestort. Vi tog ju brons, det var den största nyheten igår. Jag hade inte en aning om att det pågick ett VM i parallellslalom men fattar nu att det är årets Tour De Ski. Ni vet, en icketävling som alla ger fasen i om det inte går bra men världens största tävling om någon lyckas. Anja fick nu två brons, i komben och i parallellslalom. Stora nyheter, sporten gjorde tillbakablickar på Anjas karriär, jag kollade om tapeten i hallen hade torkat....det var roligare.

Stort cred till förbundskaptenen i alpina landslaget som petar Anja ur slalomstuppen och låter en junior känna på det istället. Enough is enough. Tack!

Kan någon peta Anjas pappa som expertkommentator också?


Foppa fixade två matcher. Nu är det slut. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Ni vet ju vad jag tycker. Fanken ta honom om han dyker upp i Modos B-hall nästa säsong och prövar igen. Jag fixar inte det. Jag kommer att behöva fler tapeter att glo på.


Allvarligt, hur sjukt är det inte att Polens F1-stjärna Robert Kubica bränner rakt in i en mur och sliter av sig armen i en vanlig rallybil? Eller det faktum att en Polsk biskop skickar ett paket till Kubica på sjukhuset innehållandes (håll i er nu) en droppe blod från en död Påve och en bit av hans Påveslöja? Hur fanken kan de ha sådant? Så jobbar dock kyrkan fortfarande, i Polen i alla fall. Jag håller tummarna för Kubica! Sy på den där armen nu! Har inte Foppa någon skena som skulle passa Kubica?


Jag skrev om hjältar förra veckan. Jag glömde den här killen:

  

Mr Laraque. Han gör en säsong i AIK, blir en hjälte i Solna och åtevänder till NHL. Han grottar vidare. Ja, han grottar för det är ju ingen världstjärna i hockey. Han är däremot det alla lag behöver, en hjälte. Han är den där killen som tar och ger, gör allt för sitt lag. Sliter in i det sista.

I tisdags fyllde AIK 120 år och lagom till det utspelades ett derby i Globen. I AIK-klacken stog Mr Laraque! Han satte sig nämligen på ett plan, flög till Stockholm för matchen och för att få hylla AIK. Han passade på att hälsa att han hatar alla andra lag och att han ska spela för AIK nästa säsong. Klapp klapp! Jag tycker att det är stort. Han är en Gattuso, fast med lite klass. Känner jag Gozzi rätt ( jag vill inte känna Gozzi rätt ) så har han passat på att signa Mr L (förmodligen i tisdags ). Alla i AIK hockey älskar Laraque. Alla på Hovet älskar honom, eller kanske inte alla. Portvakterna till Hovet får fortfarande gåshud av honom, av olika anledningar. Alla hockeylag behöver en Laraque. Grattis AIK, på födelsedagen!


Damfotbollslandslaget åker på ny semester, den här gången till Al Garve. Man fyller åter sin trupp med skadade och rehabande spelare och lämnar några andra på gränsen-spelare hemma. Den aktuella truppen är jätteospännande och jag gissar att Dennerby kan plocka ut den i sömnen. Skitenkelt. Han får göra hur han vill men jag stör mig på en sak. Jag undrar om det verkligen kan vara möjligt att en skadad Caroline Seger (som han ju vet var han har) tar plats av en spelare som skulle älska att få komma med och pröva på landslaget? Jag undrar om Segers peppning av truppen är viktigare än att unga förmågor får chansen? Är det verkligen så? Om det är så, när ska någon slå näven i bordet? Jag vill veta. Det luktar semester...igen.


Ja ja, det finns kvalitet på annat håll, vi får ta och luta oss mot det. Peter Crouch är alltid kvalitet (är det inte märkligt hur dessa fågelben kan vara så bra på fotboll) och dessa herrar är alltid kvalitet. När Mr Coverdale & Co släpper nytt kan ni räkna med kvalitet:


Förresten, såg ni Ola Andersson i Viasat-studion efter Milan-Spurs matchen? Han såg chockad ut! Det är också kvalitet för mig, livskvalitet!


Höres!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards