Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

It´s all about money...

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 januari 2011 08:23

it´s all about dum dum dumiridum. Vissa måste ju vara dumma i huvudet, på riktigt. Har inte allt spårat ur? Är det helt enkelt så att man får ju gilla läget nu, att acceptera att idrott och pengar går hand i hand. Är några av oss lurade, vi som fortfarande tror att vissa gillar idrott för idrottens skull? För några dagar sedan tyckte den här killen att 100 millar per år är en aldelles skälig lön för en fotbollsspelare:

  

Sorry mr Buffon, det finns inte en jädra chans i hela världen att du kan få mig att tro att det är okej och skäligt att du ska tjäna 100 millar om året på att stå i vägen för en fotboll. No way José. Tycker istället att du borde skämmas, ställa dig med dumstruten bakom målstolpen och be om ursäkt. Är din klubb så pass korkad att de betalar dig dessa fantasisummor så föreslår jag...välgörenhet, eller mitt sparkonto.


Pengar ja, underbart att se att Aftonbladet fortsätter att bejaka sig själva. Bara denna tidning kan göra ett jätteuppslag, skriva EXTRA med stora bokstäver och redovisa allas inkomster i Handbollslandslaget??!! Stor nyhet, uppenbarligen. Inget annat kan ha hänt i sportvärlden den dagen, killarnas inkomster var viktigast. Jag kollade inte så noga men gissar att ingen kom upp i Buffons kaliber. Däremot är det ju fantastiskt kul att följa handbollsgänget. Grymt drag. Perfekt underhållning till tv-middagen.


Undrar om det är pengarna som avgör hur ont Foppa har i sin berömda fot. Det är väl 12e säsongen nu (typ) som han provar sin onda fot och nu när han är tillbaka i Colorado (där de betalar bra) så verkar foten helt plötsligt ganska okej. Foten var inte bra i Öviks b-hall, den var inte bra på Modo-juniorernas träningar och den var absolut inte bra på alla comebackförsök på hockeyns diverse bakgårdar. Men nu, helt plötsligt i NHL, pengarnas hockeyliga verkar foten funka hur bra som helst. Grattis Foppa. Slå en signal till Sundin är du snäll, han kan tipsa dig om hur man avslutar en glänsande karriär, på ett värdigt sätt.


En som inte kan hantera ett mer rikt pengaflöde är ju den här killen.

  

Vem? Albin Ekdal. Killen som brunkade runt på BPs bakgårdar, hängde med farsan på några kändiskalas och helt plötsligt trampade på det stora bananskalet och landade ända bort i Italien. Han övertygade inte Juventus men nu samlar han sina tillgångar i Bologna och beter sig som den stora egostjärnan som bara man kan bli i Italien. Jag ska inte kommentera Albins fotbollskvalitéer men jag ska håna lite i alla fall. Ego-Albin hamnade häromdagen i en liten incident på planen. I matchen mot Lazio hoppade han in i ett litet gruff och slog Lazios Zarate i huvudet. Han gjorde detta utan att egentligen vara inblandad, lite fegt in som tredje man bara. Zarate gick i taket (det hade jag också gjort om en liten snorvalp passar på att dela ut tjyvslag) och försökte sig på en vendetta innan domaren hann skydda lilla Albin. Det bästa kom dock efter hela debacklet: Jag citerar Albin - " Han var omogen!" Game over lille Albin. Ge dina icke förtjänta miljoner till din pappa, låt honom granska detta i sitt debattprogram och hoppas på att han då och då skickar lite veckopeng.  I alla fall tills du är lite mer torr bakom öronen.


Är det pengar som gör att Örebros Conny Strömberg inte kan hålla sig från sponken? Hur mycket dolares har Örebro egentligen?

Nu ska ni inte tro att Strömberg är någon speciell just i det här fallet, många andra i hockeyvärlden lider av samma problem. Jag antar att Conny har hamnat i rampljuset av två orsaker: 1. han är sämre än de andra på att smyga med det, och 2. han lyckas fortfarande att dominera hela hockeyallsvenskan, med promille. Jag applåderar Conny, hoppas att någon tar och leder in honom på rätt spår nu.


Jennifer Wegerup skrev en snyftblogg i Aftonbladet för några dagar sedan. Hon hade fått nog av spott och spe, hon orkade inte med att det svenska folket irriterade sig på hennes fixation av Zlatan. Hon svarade, hon förklarade. Det var ju det som var hennes jobb. Sorry fru Wegerup, att fylla sina dagar med att helt partiskt skriva om Zlatan, hans tatueringar, hans flygplan, hans konst och hans bla bla bla, det är inte att jobba. Det är så synd, jag hoppas att du får ett riktigt jobb snart. Du är en duktig journalist men du tjänar pengar på att inte jobba som en journalist.


Oberonde av pengar så är vissa saker sig alltid lika. Anja gör en (1!!!) bra tävling då hon ramlar fort ned för en störtloppsbacke och plötsligt är hon tillbaka, medaljhopp i VM, vårt största hopp. Allt är som vanligt där alltså.

Damlandslaget i fotboll kommer hem från Kina med två förluster och förklarar sina resultat med att de släpper in billiga mål. Men gör inte det då! Sluta med det! Är det inte märkligt att så många dåliga förlorare aldrig kan acceptera att de har varit sämre? Billiga mål, vi kom inte upp till vår normala standard. Där har vi de vanligaste förklaringarna. Vad fanken är en normal standard?


Förresten, känn på det här. Real Madrid har bjudit en miljard (miljard!!!) för två spelare i Tottenham. It´s all about money, som sagt.


Pengar ja, ähh... nu kör vi. Det är ju ändå fredag! Vad passar då bättre än det här?

Same old situation.

Frågor på det?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards