Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Vissa saker förändras aldrig...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett fylleslag, man vet att Zlatan vevar på någon motståndare, förr eller senare och man kan ge sig fanken på att man i samma veva hittar bortförklarande och generaliserande krönikor i just dessa ämnen. Man kan sätta alla sina pengar på att det kastas skit åt alla håll i hockeyns slutspel, att Pelle Prestberg är på väg till nästa klubb och man vet defenitivt att det är dags att lägga vintern bakom sig när man åter igen packar väskorna inför ett fotbollsträningsläger någonstans i solen...

Visst älskar vi det konstanta? Det som vi vet alltid kommer...

Vi älskar det vi kan och vet, allt det andra, det okända...det fasar vi för.


Jag vet dock bestämt vem jag tycker minst om i fotbollsvärlden just nu (förutom Arsene Wenger (alltid Wenger)):

  

Jag vet, jag tjatar men den här killen ger mig kalla kårar. Det är så synd, för han är ju en talangfull kille men....det här är fotbollens största fuskare, diva, vattenskalle och dramaqueen...han har sen länge konkurerat ut Ronaldo när det gäller fotbollsfusk och hans uppblåsta ego får snart inte plats i Manchester. Ni kanske såg vad som hände för några dagar sedan. Han blev brutalt kapad (måste medges, men han förtjänade det), dog....återuppstod...vägrade acceptera en ursäkt och sa själv att han var allvarligt skadad och skulle vara borta länge...länge...länge. Gissa vem som är tillbaka på plan redan nu till matchen mot Marseille i Champions League? I rest my case...somna om din sopa! Någon som kan berätta för mig varför inte FIFA tar större krafttag mot fuskare och filmare?


Visst ja, det engelska fylleslagslaget var.... Aston Villa!

Självklart inte Spurs, Spurs super med klass...


Zlatan knyter alltså näven och stängs av i 3 matcher, 3 ganska avgörande matcher. Wegerup på aftonbladet har redan hunnit med 2-3 försvarande snyftkrönikor och Laul på samma tidning kontrar med en krönika om hur många matcher han tycker att Zlatan skulle få. Wow, det var precis vad jag ville veta Laul...vad du tycker. Nyhetstorka? Ni kan ju bara ana vad jag tycker....

Jag har sagt det förr och säger det igen.....Zlatan kommer snart att vara på väg till en ny klubb, när han gjort sig obekväm i Milano. Det är också konstant, man vet att sommaren är här när Zlatan är på väg....igen! Begåvat att dra en knytnäve i magen på sin motståndare! Kapten i landslaget va? Somna om, igen!


Malmö spöade Wigan i en träningsmatch för några kvällar sedan. Jeffrey Aubynn dundrade på i pressen och menade att skillnaden mellan svensk och engelsk fotboll inte var så stor. Jag skulle hålla med Jeffrey om det avgjordes i en match och om Wigan var ett kvalitetsmått för engelsk fotboll. Spurs spöade Wigan med 9-1 för inte så länge sedan, vad säger du em det Jeffrey? Känns väl som att gapet alltid kommer att vara enormt. Det är dock aldrig fel med självförtroende... En finsk rockstjärna (inga namn) berättade en gång att han älskade Sverige över allt annat...allt som Sverige är och står för....allt utom... Skåne, där var det annorlunda...inte som övriga Sverige. Kunde inte ha sagt det bättre själv...


Åter igen, AIK Hockey! Snyggt! Janne Karlsson blir snart arbetslös. Nu ger han sig på allt och alla och jag läser hans uttalanden med ett gott leende. Enligt mig är det en gåta, att Karlsson har hängt med så länge...och misslyckas konstant. Konstant igen!!


Modo (The Hart Of Hockey , som de tydligen upplever i Övik) är i kvalserien.. Som sagt, jag ler.....men håller en tumme för min gamle gode vän Challe Berglund. En tumme för att Modo åker ur och Challe kommer hem till Stockholm...där han hör hemma.


Här kommer en gåta...vem är detta? En idrottare, Färjestad-Leksand-Färjestad-och snart Leksand? Vissa åker räkmacka..jämnt! Catsching PP! Gåtans lösning hittar ni högre upp i bloggen, om ni är uppmärksamma...

Och just det, Leksand lär sig aldrig...inte de heller.


Den här tjejen är det tydligen synd om:

  

Hon skulle ju till Japan och åka skridskor men nu blir det inget. Flodvågor sköljer in över Japan, jorden skakar, människor dör, kärnreaktorer ger upp....Viktoria Helgesson tycker synd om sig själv....hon var ju så laddad! Ta da...veckans dumstrut! Känns inte den här historien igen förresten?


Ja ja, som sagt....packa var det visst. Livet går vidare. Den närmsta tiden ska jag drilla Tyresös tjejer i Turkiet, typ här:

  

Träningskläder, nya fys-pass, böcker, i-pod....solkräm! (:)) check!

I-pod ja.... jag pendlar vidare i mina musikperioder. Just nu är det rätt mycket av detta:


Har alltid älskat allt som Mr Tobias Sammet har gjort!

Ha det gott och ta hand om varandra i snön, vi hörs i slutet på nästa vecka!

S



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 11 mars 2011 19:45

men visst handlar väl ändå fotboll om att göra mål, rulla bollen i nät över den vita linjen...fler gånger än sina motståndare? Just det, det var ju precis vad mitt kära Tottenham gjorde mot Milan i Champions League men ändå så påstår vissa och specie...

Ovido - Quiz & Flashcards