Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Jag ska fatta mig kort...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv.

Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på:

Spurs- Real Madrid, man tackar.....det tar stopp nu, skit samma....vi sparkade ur Milan ur CL, det räcker gott för mig.

Spurs- West Ham 0-0, åt skogen för dåligt och slarvigt, man är van.

AIK Hockey, vad fasen killar? Stolt! Vi är bäst i stan! I hockey! Vem trodde det för 2 år sedan?

Linköping ur CL i damfotboll mot Arsenal, jag är inte förvånad och gråter inga floder men en dag när ett lag med namnet Arsenal vinner något är aldrig en bra dag.


Som sagt, allt annat var ganska oviktigt där nere i Turkiet. Turkiet då? Tja, jag sammanfattar:

- Air Pegasus var helt okej

-Tyskar, Ryssar och Turkar har vassa armbågar

-Istanbul är en rörig flygplats där man knappast bör stå i kön till Burger King när "Last Call" utropas i högtalarna. Det får all flygplatspersonal att bli ännu mer seg.

- Vill du ha ett boardingkort så skrik och knuffas!

-Alla busschaufförer har en dödslängtan i Turkiet

-Man kan köpa precis vad som helst på ett Turkiskt apotek, bara man har cash..

-Man ska inte lämna sin mat obevakad vid en buffé

-Har man ett litet blont sött barn får man passa barnet dygnet runt

-Kissar man i ett bomullsfält kan det komma ormar

-Kokta ägg = magsjuka

-Det är skitsvårt att fånga ett får

-Det finns inga deodoranter i Turkiet

-Det finns däremot många tjocka tröjor och pullovers

-Alla hundar är inte snälla

-Starkölen i All Inclusive är inte starköl

-Man ska inte lämna sin resväska eller sin tandborste obevakat, speciellt bland en grupp tjejer som vill hämnas för allt ont jag utsatt dom för

-Det är fortfarande skitkallt i havet

-Är man ute och springer med 20 blonda tjejer så tutar alla bilar

-Jalla jalla är vanligare än man kan tro

-Hamam = turkiskt bad = varmt, fuktigt, kladdigt men ruggigt skönt

-Galatasaray har det jobbigt

-Det kändes läskigt att sitta på den Turkiska sydkusten när det var fullt krig på andra sidan vattnet i Libyen

-Vår materialare har världens vitaste ben

-Jag hade en mindre bra dag på fotbollstennisen

-Ska man komma in på ett stenhårt bevakat område så funkar det om man lämnar en brasilianska i pant hos vakten

-Det finns ingen stil på alla husbyggen i Turkiet, vräkigast och pampigast vinner

-Tutan är bilens viktigaste funktion

-Det är inte blinkers

-Det är helt okej att åka flak i stan

-Omköring i kurvor? Check

-Stretching ingår i en busschaufförs vardag

-Man kan springa på tigrar, helt lösgående på hotel

-Man kan lura till sig rätt grejer för att få dricka rätt grejer

-Det är jätteskönt att vara hemma igen..

mm

Visst ja, kontraster. Titta här:

 

 

Dessa två vyer kan man hinna med på ca 5 minuter under en busstur. Variation och konsekvens förnöjer.


Lite senaste nytt också:

Stort extra i Aftonbladet idag, Zlatan sparkade på Chippen på träningen. Aftonbladet spinner loss, gör en jättegrej.....Wegerup (självklart) försvarar Zlatan i en lång artikel och AB gör en stor läsarundersökning: Skoj eller allvar?

Jag uppmanar alla att sluta köpa Aftonbladet!! Vad är det som händer?

Dessutom är det en stor artikel om en innebandykommentator som tydligen var lite hemmapartisk under en sändning. Nyhet? Ironin är ju att Aftonbladet blåser upp detta, samma tidning som egentligen bara har ett anställningskrav för journalister, partiskhet!

Oh my god... Vad säger du, Laul...Wegerup mfl? Säg som det är nu, ni är hobbyjournalister eller hur?

Förresten, vad gör Chippen i landslaget? Det smäller tydligen högre att spela för Al Halal än Manchester City?


Den här killen kallas nu "räkmackan":

  

Ingen vet vad han ska göra, knappast han själv. Han har en fin titel och tycker själv att han har världens bästa jobb....Räkmacka var ordet. Slöseri med medel känns också som ett alternativuttryck.

Skaldjursplatå för Chippen och Allbäck?


Till sist:

Den här låten fastnade i min skalle i Turkiet. Den bara poppade upp helt plötslig på någon tv-kanal och jag kan inte få ur den ur skallen. Inte mycket metal (förlåt alla mina rockande vänner), tydligen fryser helvetet till is ibland.


Äh, va fasen...detta är ju bra

Hörs nästa vecka.

Merhaba mina vänner.

S



 
 
Ingen bild

Cecilia

27 mars 2011 17:43

"Det är skit-svårt att fånga ett får"

undrar varför du i all världen vill fånga ett får ???:)

Sebastian Ekblom Bak

2 april 2011 20:39

Skulle aldrig falla mig in.... Jag bara iakttar och skrattar! Och fotar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Av Sebastian Ekblom Bak - 11 mars 2011 19:45

men visst handlar väl ändå fotboll om att göra mål, rulla bollen i nät över den vita linjen...fler gånger än sina motståndare? Just det, det var ju precis vad mitt kära Tottenham gjorde mot Milan i Champions League men ändå så påstår vissa och specie...

Ovido - Quiz & Flashcards