Alla inlägg under april 2011

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande.

Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer.

Det är vår nu, snart kommer sommaren.....jag ska göra lite annat, tiden räcker inte till. Den här bloggen blir överflödig nu när jag lägger dagstidningarna åt sidan. Svensk journalistik är under all kritik. Jag lägger även alla studio-tv-program åt sidan. Helt ointressant, slår på när matcherna börjar....slår av vid slutsignal. Jag är inte intresserad av era åsikter. Jag klarar mig bra på mina egna.


Ha det gott allihopa, vi hörs kanske om ett tag. Energin just nu är på noll, saker kan dock ändras!


Avslutar med en hälsning till alla journalister och övriga Svenska mediemoguler:


Vi hörs!

Ps. Come on you SPURS! (alltid)

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kunde ju ingen förutse. Jag trodde på Roma mot Napoli.....inte speciellt konstigt att de blev överkörda. Tänk er, ingen ställer er mot väggen, man kan ju aldrig veta men kan ju ta betalt. Grattis alla väderflickor och SMHI-anställda och grattis Ola Andersson. Jag är avundsjuk på er! Ni har världens bäst jobb. Jag får väl gissa på mitt sätt, har precis slängt in dagens stryktipsrad i öppna spisen. Jag trodde helt annorlunda men jag fick betala för att få gissa. Svarar bara till mig själv.

Jag får väl fortsätta gissa, och vara lite bitter.


Ni kan ju gissa vad jag tyckte om Zlatans insats mot Moldavien eller Jesper Hussfeldts kommentar: " Rör man Zlatan i straffområdet så ska det vara straff!"

Zlatan förresten, han sitter på läktaren när Milanolagen gör upp, man får som bekant inte boxas i fotboll. Detta faktum gör att jag faktiskt kan tänka mig att titta på Milanoderbyt (även om jag inte har mycket till övers för Italiensk fotboll). Ni kan ju gissa vad jag tycker om Martin Åslund som kommenterar....bara by the way.


Wayne Rooney är för tillfället världens bästa fotbollspelare! Gissa om det svider!


Gissa om det är på tiden att den här killen får ett erkännande för sina år i AIK Hockey. David Engblom lägger nu av och klubben bör hållas ansvariga för tjänstefel om man inte hissar Davids tröja i taket. Killen personiferar AIK Hockeys resa och kamp från tunnelbaneligan, genom Div.1, allsvenskan och tillbaka till toppen av hockeysverige. Grattis David, det var en ära att få jobba med dig!


 

Jag är däremot ytterst tveksam till nyheten om att David nu ska bli materialare i klubben, det är lite smolk i bägaren och något ovärdigt, känns det som. Gör något annat David, du är en smart kille! Vad sägs om en tränarkarriär? Gissa om du passar till det! Nyheten kom första dagen i April, hoppas fortfarande att det är ett skämt.


Herrallsvenskan sprakade igång idag. Halmstad-Kalmar 0-0. Gräset brungrönt, publik ca 4000. ZZZZZZZZZZZZZZZ........... Gissa om jag jublar över detta?

Damallsvenskan sparkar igång nästa helg och undertecknad kommer att finnas med Tyresö i Göteborg. Gissa om ni kan se oss på tv? (ja, det kan ni).


Damlandslaget i fotboll är i Rom i helgen och har precis slagit Kanada i en träningsmatch. Vinstmålet slogs in av en mittback och startlaget innehöll en back som anfallare medans några av Sveriges bästa anfallare satt och solade på bänken. Nu behöver ni faktiskt inte gissa om någon är förvånad. Inte heller om vad jag tycker om detta.

När vi ändå är inne på damfotboll så är vi ju inte heller speciellt förvånade över att DIF Damfotboll sjunker (igen). Nu tigger man pengar och allmosor, bara för att klara livhanken över sommaren. Man budgeterar 1,2 miljoner i sponsorintäkter och jobbar med dessa siffror i sin årsbudget. Problemet är bara att ingen försöker att dra in förmodade pengar och nu är alla jätteförvånade. Vissa lär sig aldrig. Personligen tycker jag att detta är jättetråkigt, jag har jobbat för DIF Dam och trivdes oerhört där. Det gör lite ont, hoppas på en snabb förändring. Åt det positiva hållet.


Tydligen ska den här killen in och slanta i Växjö Hockey:

  Jag gillar det. Stefan Edberg bor i Växjö och vill bidra till Lakers framgångar. Eller lättare sagt, hjälpa till att hålla i det bygget som Växjö Hockey har lagt grunden till. Förmodligen kommer Växjö att rita om Sveriges hockeykarta och kliva upp i Elitserien. Kul och välbehövligt. Jag applåderar Edberg och är samtidigt förvånad över att inte fler stenrika idrottsmän bidrar till idrottsrörelsen i Sverige. Jag menar, det var ju trots allt den Svenska tryggheten som skapade dessa idrottsstjärnor. Tänk om Brolin hade gjort samma sak som Edberg, istället för att köpa dammsugare och sänka en Italiensk krog! Bra Stefan! Det var ganska väntat att just du visade vägen!


DIF-HV71 i final förra året, FBK- Skellefteå (plastAIK) i år. Gissa om det finns en bredd i hockeySverige. Samma bredd tog tyvärr död på min hemklubb Väsby Hockey som i år åkte ner i tvåan. Gissa om det var bättre förr?


Igår kväll fick jag äntligen lite tid till att kika på en film jag sett fram emot ganska länge. Tyvärr blev filmen om "The Runaways" en besvikelse men jag blev påmind om hur insnöad jag var på Joan Jett & The Blackhearts en gång i tiden. Har alltid älskat den här låten:

Det här är tjejrock när det är som bäst! Släng dig i väggen Lady Gaga!


Avslutar idag med att citera min fru som precis nu kollar på Milanodebyt : - Alltså shit, vad är det här för fotboll?


Höres!


Ovido - Quiz & Flashcards