Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Jag är inte bitter...

Av Sebastian Ekblom Bak - 20 januari 2011 08:47

eller jo, jag är nog fasen det. Ganska ofta faktiskt, skitbitter eller rättare sagt irriterad på allt som känns galet. Två uttryck för samma känsla. Jag väljer ändå bitter, lite vassare.

Jag är bitter på alla dessa ryggdunkargalor. Ni vet, galorna med gratismat, lite inbördesbeundran, rätt många dinosaurier i rampljuset i alla fall en gång om året. Idrottsgalan senast var ett bittert exempel. Jag tittade som vanligt inte men eftersom jag ändå envisas med att bläddra i kvällstidningarna så får man ju det mesta serverat i alla fall. Jag får rysningar i hela kroppen när fokus läggs på Kallas ovanligt stora biceps, fru Ferrys patetiska avslöjande i TV (hur privat som helst men vad fasen, det blir ju rubriker....och uppmärksamhet (hundvalpssyndromet)) och faktumet att Zlatan numera är så folkkär att han inte kan dyka upp på dessa galor. Han är alltså för folkkär!!?? Newsflash: Han skiter i oss alla och dessa galor specifikt. Hur patetiskt får det bli innan folk börjar opponera sig? Han kan inte komma för att han har full sjå med att hålla sams med sina lagkamrater, som börjar få nog av honom. Vad säger du Wegerup? Du kanske ska gräva i detta istället för att skriva krönikor om hur du njuter av att flyga flygplan med Milan. Bitter? Jag? Nej, men börjar att känna mig något förbannad.

Galan hade dock en ljuspunkt, Jerringpriset gick tydligen till den här tjejen:

  

Applåder till oss alla! Det var fanken på tiden. I min värld har fröken Alshammar alltid varit en värdig stjärna. Alltid lagom ödmjuk, alltid rätt attityd, aldrig överexponerad. Alltid en känsla för när det blir för mycket. Grattis. En av mina absoluta favoriter.


Sydafrika gör mig bitter. Inte landet som sådant (ska var grymt vackert) men fenomenet med alla inslag då vi får följa våra alla sportinslag från diverse stjärnors träningsläger där. Handen på hjärtat, hur många gånger känner ni att ni behöver se Emma Gren hoppa häck? Höjdhopp? Nej, häck.... hon har knappt klarat två meter ännu så länge men är en världstjärna. Vi matas med fröken Emma, när hon springer där i solen....varje jädra vår. Intressant eller bittert?

Det kanske beror på vi ändå skickar tv-team till Afrika? Fotbollslandslaget är ju där på semester varje år. De springer där i solen, med pojkar från Botswana och försöker få oss att tro att de är på läger och tränar. Precis som våra tjejer som alltid får åka till Kina varje år, träna heter det visst. Bra motstånd tydligen. Semester? Tja, om man tar med sig folk som bara ska köra rehab så blir det lite larvigt. Gruppen ska hållas samlad. Den slutna gruppen. Ha det så kul.

Bitter? Nja, fundersam kanske. Klubbfotbollen får släppa iväg dessa individer på lite gratissemester. De missar värdefull träningstid på hemmaplan och kommer hem lite mosiga, jetlaggade och möra. Ofta sjuka, tidsomställning, klimat och annat rör om i grytan. Gruppen ska hållas samman till varje pris. Avundsjuk? Säkert lite. Vad är det för fel på Bosön?

Vad vet jag? Jag vet bara att jag blir skitbitter när man ändå drar iväg med ett landslag till Afrika, slussar in och prövar talanger och på något sätt så lyckas man alltid att klämma in Anders Svensson i en startelva. Det går över mitt förstånd. Jag antar att A S fortfarande är i slussen, in i landslaget. Eller så gillar han inte att vara hemma.


Kikade på en FA-cup match igår. Omspel på klassiska Ellen Road I Leeds.  Ett topplag från Premier Leauge mötte ett topplag från Championship. Arsen var klart bättre, rappare. Hade full kontroll. Då slog det mig, jag såg en skillnad som var rätt talande för hur stort gap det ändå är till översta skiktet. Titta på dessa lagens tröjor, jämför.... ser ni?

    


Skillnad som sagt. Inte bara på gräset. Det är en bit upp till toppen. När det gäller det mesta. Leeds var bra dock. Saknas i Premier League.


Nej, jag är inte bitter. Bara lite förbannad ibland. När är det som värst så lyssnar jag på lite glad musik, som t ex detta:


Ha det gott!

Ps Välkommen till Spurs herr Pienaar! Jag tror att du har hittat hem, du också!

Herr Pienaar, från Sydafrika.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards