Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Det kommer en tid för oss alla...

Av Sebastian Ekblom Bak - 4 mars 2011 09:31

verkligheten hinner ifatt, det går inte att komma undan. Det spelar oftast mindre roll om man är framgångsrik, har pengar eller på annat sätt glider på en jätteräkmacka genom livet... Kan man köpa till sig framgångar? Kan man komma undan? Låt oss fråga den här killen:

  

Nej, inte han till höger (hans verklighet kom ifatt förra året då han inte emotsåg kraven och blev förpassad till förorten i Fulham) utan nöten till vänster som trodde att hans genvägar skulle förbli oupptäckta. Doping? Ja visst your honor, fick man inte det? Konstigt....Att de aldrig lär sig? Stiger pundhögen dessa herrar åt huvudet i en alltför snabb utsträckning? Förmodligen, omdömet blir suddigt så fort bankkontot växer... Ferraris krockas, sex köpes och piller knapras. Får man inte det? Ni anar nog vad jag tycker, stäng av mr Toure några säsonger och bestraffa fusk-City med lite poängavdrag så att de hamnar mitt i tabellträsket där de hör hemma.... Mr Toure blev ju förstås redan smittad när han spelade för Arsenal, det här är ju bara en påföljd. Vi väntar med spänning på vidare reaktioner...


Anja Pärssons tid verkar ha kommit för länge sen. Nu kan hon inte längre ramla snabbt ner för backarna heller och då finns det ju inte så mycket kvar, om nu inte man kan hitta på någon ny gren som hon kan vinna, typ en tour de ski...som ingen bryr sig om...Lägg ner nu Anja, sluta med lite värdighet. Sluta skyll dina motgångar på alla andra och lägg skidorna på hyllan, med huvudet högt och hedern i behåll.


Verkligheten verkar dock inte ha hunnit ikapp Zlatan (min okrönte favorit) riktigt ännu. Jag antar att man lever i en jättelåtsasbubbla när man hävdar att man känner sig bäst i världen (han är inte nära) och dessutom är så insnöad att han på allvar säger att de äger matcher och lag (som senast mot Napoli).... Ni med bättre omdöme såg ju själva att den ende som ägde Napoli var ju den gulklädde Domaren som ensam såg till att knäcka Napoli. Italienska ligan börjar alltmer att likna en pajascirkus som sakta men säkert förstör fotbollen i Italien. Fotbollen dör....de fattar ingenting. Det gör inte herrarna Hussfeldt och Åslund på 4an heller. Maken till enögdhet har sällan skådats och jag vill bara slå sönder något så fort Åslund öppnar munnen. Dryg? Jepp...Kunnig? Nope...... Dessutom sluddrar han sig igenom matcherna. Det är kanske lika bra att man inte hör vad han säger.. Hussfeldt, din sopa! Thats all I have to say about that....for now.


4an förresten, det är väl bara TV4 som kan tycka att det är okej att låta fjanten Ekwall visa upp sig i en fotbollsstudio med en plastpistol i handen. Att Ekwall inte har något som helst omdöme visste ju alla men TV4 börjar ju att alltmer tappa greppet. Finns det inte en tittarombudsman som kan stänga ner skiten, bara på grund av att det är så dåligt? Det kanske räcker att bara stänga av Ekwall? När kommer verkligheten ifatt TV4?


Måste passa på att hylla den här tjejen:

  

Anna Haag är så där lagom stjärna för att man ska gilla henne, riktigt mycket. Alltid glad, alltid positiv och man känner verkligen att hennes verklighet är på plats sen länge. Underbar distans till sporten och inga som helst divalater eller superstjärnefasoner. Det är underbart att se Anna gäspa sig igenom en intervju. Mer sånt!


Det kommer att bli en jobbig verklighet för Malmö hockey när de nu tar ny sats med Leffe Strömberg som kapten på skutan. Leffe (som likt Leffe Boork snart kan bocka av halva hockeysverige på sin CV) ska alltså vara den man som ska får ordning på MIF Hockey. Där kommer verkligheten komma fort, fortare än de anar. Malmö behöver en jätterensning....de ska tydligen köpa sig till framgång....de också! Lycka till Leffe (som för övrigt är en god vän)...håll i hatten alla stomipåsbeklädda i Malmö!


Har en känsla av att Leksand missar den sista playoffplatsen också. Dock måste sägas att utematchen på basebollplanen utanför Ejendals var coolt. Här har ni en ny modern arena grabbar......nej, vi lirar hellre ute på parkeringen! Faktum är att Leksand inte är bäst i Dalarna...Elitserien känns långt borta! Verkligheten kan vara grym ibland...


Imponeras av AIK Hockeys framfart i Elitserien på sista tiden. Mönstret känns dock igen. Första året hänger man kvar på inspiration och nykomlingsanda, sen kommer andra året.... en ny verklighet.

Hej Öset förresten, din tid kommer också. Glöm inte att stänga av gasspisen!


När kommer verkligheten ifatt Tomas Dennerby? Torsk mot Island...någon som reagerar? Om inte förbundet eller han gör det så lär ju inte någon annna göra det heller. Det var dock intressant att han så öppet kritiserade Lotta Schelin. Det var nytt, frågan är om det var berättigat. Låt oss säga att det var ovanligt, för att vara Tomas. Kul dock att det går så bra för våra Tyresö-tjejer. Det är ju klart att det gör det, så vältränade och skadefria som de är :)


Jag såg fram emot det, jag var på gång och jag missade det.... en av mina stora favoriter var i stan och jag uteblev av oförutsedda orsaker. Han får rocka här istället:

Thank you mr Zakk Wylde!


Avslutar med att skänka alla mina tankar och all kärlek till min jämnårige kusin som efter en hjärnblödning kämpar för sitt liv....

Keep fighting bro, you´re always in my heart!

I´m on my way...


Ibland, fast bara ibland kommer verkligheten alldeles för fort.


Höres!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Ekblom Bak - 28 augusti 2011 11:51

Sluttjatat..... Jag är tillbaka, en gång i veckan får ni veckans bottenlista... Håll utkik, vi hörs ikväll (ganska sent dock) Coys!   ...

Av Sebastian Ekblom Bak - 10 april 2011 12:11

......tack och hej på ett tag, men jag tänker lägga tid på annat nu. Något mer stimulerande. Jag har bestämt mig för att sluta läsa dagstidningarna, sluta lägga min energi på dårar, oviktiga nyheter, dålig journalistik och spekulationer. Det är v...

Av Sebastian Ekblom Bak - 2 april 2011 20:40

Jag har alltid drömt om det, att få bli meteorolog....elller expert på någon idrott...i en någon stor Tv-kanal. Typ, jag trodde ju det...man kan aldrig veta säkert. Lön? Ja tack, det är jättesäkert. Jag trodde på kanonväder, att det blev snöstrom kun...

Av Sebastian Ekblom Bak - 26 mars 2011 07:47

Jag har ju trots allt varit på sydligare breddgrader ett tag, missat allt här hemma. Det var otroligt skönt och befriande, stänga av en stund, få lite perspektiv. Trots allt, vissa saker undgår självklart inte mig....vissa saker har jag järnkoll på...

Av Sebastian Ekblom Bak - 15 mars 2011 09:59

...man vet att det alltid kommer att vara likadant, att man aldrig lär läxan....att det aldrig blir en förändring. Man vet att Södertälje spelar en kvalserie när våren närmar sig, man vet att ett engelskt fotbollslag förr eller senare bjuder på ett f...

Ovido - Quiz & Flashcards