Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Sebastian Ekblom Bak - 4 oktober 2010 22:12

men det har tydligen en viss journalist vid namn Johanna Reimers som jobbar på Expressens sportavdelning.

  

Hon har tydligen vaknat mitt i nätterna, skrikit ut sin smärta och kan inte fokusera på något annat än Zlatans ljumskar. På riktigt, jag ljuger inte. Den här tjejen som ska vara en kritiskt granskande journalist ligger och har ont på nätterna, bara för att Zlatan har lite slitna ljumskar. Jag skulle kunna citera henne, men det blir ju bara pinsamt. Grattis Johanna, you´ve reached a new kind of low...

Grattis Expressen. Föga överraskande är ju Johanna dessutom bra polare med en annan fantastisk sportkrönikör, Anders Timell. God natt!


Var ni också paralyserade i helgen? Ni vet, öppen mun... frånvarande blick rakt in i skärmen...Ryder Cup? Nehej, inte ni heller? Vad är det för fel på oss egentligen? Vi som inte kan förstå hypen runt detta fenomen? Jag spelar själv golf (nåja, det är ju en defenitionsfråga) men jag kan verkligen inte applådera och jubla åt en kille i golfpullover som missar en 2-meters putt... Det kliar i hela kroppen, sorry. Ja, jag spelar golf i bermudashorts och mina slitna Stan Smiths ! Frågor på det?


Fotbollsderbyt i Solna blev ju en ganska medioker upplevelse. DIF vann rättvist efter att ha varit ensamma om att försöka (observera ordet försöka) spela fotboll. Det fanns några fler ideér hos DIF, AIK tjångade (sorgligt) bäst. Jag tänkte mest på hur sorglig och dålig Stockholmsfotbollen har blivit. Det var inte många år sen som man fick köpa biljetter flera månader i förväg till ett Stockholmsderby, nu är det dryga 18000 på läktaren och det enda intressanta var om någon blev rökskadad av den svarta röken på norra och varför aktörerna spelade med sorgeband. Med facit i hand beklagar vi Banguras sorg och undrar vem som är ansvarig för scoutingen av den oduglige Ljuboljevic (han är så dålig så jag inte orkar dubbelkolla stavingen av hans efternamn). RIP svensk fotboll.

Självklart flippade jag över till Londonderbyt mellan Chelsea och Ars##al. Fotboll där också men från en annan planet. En planet där fotboll är vad fotboll ska vara. Chelsea imponerar sjukt mycket. Drogba är just nu världens bästa anfallare, tätt följd av Eto´o.


Grattis Svennis:

  

Ja må ditt feta bankkonto leva.. Jag undrar vilken klubb i ordningen Leicester är som har autogiro till herr Erikssons bankkonto. Jag gissar att det tickar på duktigt från alla håll och kanter. Jag gillar Svennis, tycker att han oftast gör ett bra jobb och är en respekterad och korrekt fotbollsprofil. Dock är det ju något sorgligt att han nu är på Leicester-nivå... Glorian har falnat, hänger något på sne mot axlarna. Tror dock att han absolut kan lyfta den gamla klassika föreningen. 2 saker oroar mig dock när det gäller detta: Klubben styrs av (precis som Man C gjorde) av rätt okunniga Asiater och Leicester har en gång i tiden givit husrum åt Pontus Kåmark! Herregud, träd fram du usle scout!

Lycka till Svennis! Tjing tjing på kontot..


Jaha, Damfotbolls-EM till Sverige alltså? Hurra för damfotbollen då. Jag tror att damfotbollen får ett välbehövligt lyft i samband med detta spektakel. Sverige är alltså redan kvalificerade (eftersom Sverige är värdar) och slipper nu svettas och våndas i kvalmatcher mot stornationer som Ukraina, Belgien och Italien... Puh.

Finalen ska tydligen spelas på den nya nationalarenan i Solna. Äntligen något vettigt. Det har ju varit uppenbart tydligt och pinsamt att Göteborg och Nya Gamla Ullevi (eller vad det nu kallas (ingen vet)) har varit helt fel forum för de Svenska tjejerna.


Jag har en känsla av att DIF hockey har ruggiga målvaktsproblem, bara en känsla dock.

By the way, en hand upp alla ni som saknar Rögle i Elitserien?! Nähe...tänkte väl det!




Slutligen, hyllas de som hyllas bör:

Always Spurs!


Höres!








Ovido - Quiz & Flashcards