Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Sebastian Ekblom Bak - 19 oktober 2010 08:32

på alla mina år inom idrotten så fylls tankarna av en massa olika minnen, både bra och dåliga. Framför allt minns jag alla människor jag lärt känna och haft nöjet att jobba med. Givetvis finns det en hel del tråkiga minnen och vissa av dessa människor är passerade kapitel men den här killen älskade jag att jobba med:

  

Robban Johansson (numera Björknesjö) är en gammal favorit och fortfarande en mycket god vän. Jag vet inte om det finns någon annan ledare som ger godare minnen än Robban, jag har absolut bara det bästa att säga om den här killen. Det går inte att inte gilla Robban. Detta gör ju att man sitter i en rävsax, för jag har alltid hållt en extra tumme för alla lag Robban styrt och nu försöker han ju att rädda BP, som ju konkurerar med mitt svartgula gäng. Fasen, dilemma. Kan man få önska lycka för de båda lagen? Jag önskar det, fortsätter att skratta tillsammans med Robban och håller en extra tumme för BP, helt plötsligt. Det svänger fort...

Robban till AIK!! Bara en tanke...


Grattis till Hammarby damfotboll som lyckades att rädda sitt kontrakt i allsvenskan.

Bara att börja om nu, rensa ut det ruttna och ta nya tag. Snälla, rusta upp kanalplan något..det är så tråkigt att besöka er annars..

Vi i Tyresö är nöjda över ert nya kontrakt, ni behövs i Allsvenskan.

Naza och hennes sidekick till AIK? All hope is gone...


Vi i Tyresö avrundar vår säsong just nu. Summerar, planerar och utvärderar. Självklart är vi stolta över att som nykomling få lägga en bronsmedalj i prisskåpet och att planera vidare mot högre mål. Undertecknad filar vidare på ett djävulskt träningsupplägg och ser med tillförsikt fram emot att få sparka igång och sätta sin prägel på försäsongen. Jag lovar ett ännu bättre och starkare Tyresö nästa år, ett lag som ska slåss om de ädlaste medaljerna. Fast nu blir det sjukt skönt med lite ledighet. Stort tack till alla inblandade för årets säsong.


AIK Hockey har tydligen infört skottpengar i sin verksamhet. Ja, ni vet... för varje avlossat eller täckt skott så klingar det till i potten, lagkassan växer. Gårdagens tillställning mot HV71 måste ha gett killarna nya ideér, vad sägs om att träna Boxplay t ex? Jag är ingen expert men, gårdagen visade hur stor luckan är till de bästa. Inga skottpengar kan hjälpa mot detta. När jag tänker AIK Hockey så skulle jag vilja lägga skottpengar på någon annan i klubben... Jag lämnar det så.


Jag måste få beklaga:

  

Ni vandrar ensamma just nu, hela tiden..

Liverpool är ett fantastiskt exempel på hur en klubb kan falla på grund av att en klubb styrs av fel människor. Självklart är det tråkigt att en klassisk förening är i fritt fall och jag önskar verkligen att de styr upp detta innan det är för sent. Men let´s face it... titta bara på Liverpools lag, de har tre klasslirare på banan, resten är medelmåttor som förmodligen trodde att de skulle växa till sig, bara av att bära klubbmärket. Sorry, det funkar inte så.. Gerard, Torres och Reina kan inte bära detta själva. Det var självklart att Everton skulle vinna derbyt i helgen, de blåa hade ju bättre spelare på nästan alla positioner. Dags för den nya lagledningen att rensa ur nu, börja om. Självklart är det lugnt för mig, vi är ju inte direkt ledsna, alla vi som håller på Spurs :) Men som sagt, det går inte att leva på klubbmärket hur länge som helst.


i övrigt då?

Wayne Rooney verkar vara den största barnrumpan i Engelsk fotboll. man får inte säga något ont till Mr Rooney, då börjar han tjura och gråta. Han börjar att göra sig omöjlig i United just nu, bara för att Ferguson hade några synpunkter. Det är ju inte alls Rooneys fel att han länge har varit oduglig eller att han snedstegar lite då och då. Det är alltid någon annans fel.

Zlatan fortsätter att spy över Pep Guardiola och kaxar dessutom upp sig inför mötet mot Real Madrid ikväll. Jag håller alla tummar för att Real avslöjar våran pseudostjärna lika hårt som Holländarna gjorde.

Spurs har tagit sig i kragen och börjar agera som ett topplag. Numera kan man stänga avgjorda matcher och årets Spurs börjar visa vad de vill med den här säsongen. Nu åker man iväg till Milano för att möta Inter (ett kryss är helt ok) innan man tar emot ett formstarkt Everton i London. Förhoppningsvis visar man upp sig från sin bästa sida i helgen eftersom undertecknad kommer att närvara på plats. Mer om det senare..


Det var också sjukt imponerande att se Björn Ferry staka sig upp för en sjukt lång och brant backe någonstans i Italien. Mjölksyran sprutade ur öronen och det enda Björn klämde ur sig var: Jag skulle vilja se Zlatan göra detta!! :) Björn, you´re my hero!


Undrar om Zlatan och Rooney är polare?

Heja BP!


Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards