Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Sebastian Ekblom Bak - 14 oktober 2010 09:15

..där har ni vårt kära fotbollslandslag just nu. Avklädda, förnedrade och hånade. Om jag är förvånad? Nej, inte ett dugg faktiskt. Jag var nog en av få här hemma som förstod att det var bara att åka till Amsterdam och hålla emot, så länge det någonsin gick. Det tog 4 minuter resten är historia. Jag skulle kunna nämna ett antal kröniker vid namn, alla dessa experter som skrev om Sveriges överlägsenhet, att man inte skulle vara rädd för Holland, att vi går för seger, att vi vinner gruppen och vi praktiskt taget redan är i EM. Ni borde FAN skämmas! Ni smittar ner vårt land, landslaget läser detta....får vattenskallle. Det är så tydligt. Pinsamt.

Jag förstår inte, vi möter Holland. Världens näst bästa landslag (enligt senaste VM) , ett Holland med sjukt bra killar över hela banan. Dessutom i Amsterdam, där Holland aldrig förlorar. Vi går ut och spelar Allan Ballan, så genant.

Alla ni kappvändarkrönikörer, ta ert ansvar! Var lite stolta! Du också Olof Lundh, vad är det du lider av? Svara!

Zlatan? Hm, var han med? Just det, det var han som sparkade en kille i ryggen och som gruffades lite i spelargången. Precis så som en lagkapten ska uppträda. På plan? :) det var ju inte direkt så att han bar sitt landslag till resultat, som världsstjärnor ska göra. Sorry, min uppfattning om bluffen Zlatan är bergfast..

Förlåt, jag hejade faktiskt på Holland ett tag, bara för att vårt kära landslags vattenskalle ska brista!

Den här killen då?

  

Nästa vattenskallle? Elmander? Vad händer? Ni kanske såg hur Elmander sprang runt, irrade, gnälllde och skällde på sina kamrater som i alla fall försökte när stormen drog förbi. Jag antar att Elmander numera är en etablerad världsstjärna? Han lirar ju trots allt i världslaget Bolton och har råkat stå ivägen för några skott som han styrt i mål i Premier League. Det är klart, det borde ju räcka för att bygga ett ego. Vakna din sopa!

Kom igen nu Sverige, vi siktar på andra platsen i gruppen och kvalar oss vidare!

Avgå alla odugliga krönikörer!


Apropå avgå. Allvarligt , Drulle Johnson, kan du ta och försvinna från Svensk fotboll nu? Vad är det för fel på dig? Fick du inte lära dig hur man skiljer på rätt och fel? lite sunt förnuft, lite hur det funkar i världen? Snälla AIK, ta ert ansvar nu. Visa lite kurage, det borde väl räcka nu? Nej, jag vet, man ska inte döma förrän bevisen ligger på bordet men det känns väl som att han ställer tillräckligt mycket för attman ska skydda klubbmärket? Ja, han är en viktig spelare som behövs nu när det blåser snålt men seriöst, tänker Drulle (ja, jag vet att han heter Dulee) på AIK när han får kortslutning? Tänker han på fansen? Tänker han på något? Applåder till Åbro som nu har fått nog och ställer krav! Försvinn Drulle!


Det är tydligen kaos i Hammarbys damfotbollslag? Vi som är involverade i damfotboll har sen länge förstått att klubben har länge varit en tickande bomb. Man hör om strul, tjafs och oroligheter mest hela tiden. Ändå har man imponertas över att de alltid lyckats överleva, med rätt små medel. Nu ligger man tydligen pyrt till och det är nu som två av klubbens spelare väljer att bryta kontarktet, tacka för sig. Vad fasen? Först och främst, vad ska man med kontrakt till om en spelare bara kan lägga ner och bryta det hur som helst? Vad finns det för poäng då? Märkligt, jag antar att Hammarby som förening fick nog av dessa tjejer? Varsågod, stick...typ.

Tjejerna? Tja, Naza har gjort det förr. Enough said. Synd, talangfull tjej som låter egot styra. Den andra? :) tja igen, jag har verkligen inget att säga om henne, det känns så onödigt. Vem är hon?

Jag har en känsla av att Hammarby damfotboll är den stora vinnaren i detta på lång sikt. På kort sikt kan det kosta en allsvensk plats. Vi håller tummarna för HIF, ni behövs i Stockholms damfotboll.


Jag har sagt det förr, säger det igen. Den här tjejen har fått mig på andra tankar när det gäller henne:

  

Efter att ha sett henne i hennes hemmamiljö på Tv imponeras jag av hennes vilja, inställning och attityd till sin karriär och den alpina sporten.

Hon kan fotfarande vara en barnrumpa när det tar emot och hon kan fortfarande vara världsmästare på bortförklaringar men hon är ändå ett proffs ut i fingerspetsarna. Har en känsla att hon kommer vara grym i vinter. Hon har mognat.

Däremot var det ju inte fantastisk TV att se Anja sola på en grusig strand men Carina Berg. Det hade vi klarat oss utan.

Föresten? Tror ni att Anja skulle komma på tanken att sparka sina motståndare i ryggen?


Hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards